❗️Prověřujeme dál❗️ Vážení přátelé, i v této nelehké době jsme tu pro vás.  Přečíst více

Žhavé tipy na zajímavé ojetiny pro rok 2020

Aleš Zich

Aleš Zich

Žhavými kandidáty, se kterými jsme se začali častěji setkávat už v minulém roce, jak postupně „nabíhali“ do prodeje, jsou modely od Volkswagenu. Konkrétně  Passat B8 a Golf VII. Zatímco do předchozí generace jsme dávali před Passatem B7 raději přednost Superbu II a před Golfem VI Octavii II, v další generaci se to zcela otočilo.

Volkswagen Passat B8

Z našeho pohledu je to velký „skok“ jak designově, tak technologicky. Passat B8 je dle našich zkušeností podvozkově mnohem zajímavější než jeho předchůdce B7, troufneme si říci: skoro suverénní. Na tak jasnou a přesnou odezvu při vedení vozu v zatáčkách a přitom náležitý komfort už jsme dlouho u vozů tohoto výrobce nebyli zvyklí. A motor 2.0TDI v nejobvyklejší verzi  110 kW je také poměrně suverénní. Jede „jak z praku“ a je dle dosavadních zkušeností velice spolehlivý.

S klienty kupujeme a sledujeme v provozu často auta s nájezdy kolem 200 tis. km, sami jsme i některá s takovými nájezdy pár desítek tisíc km provozovali na našich cestách za ojetinami a kromě běžné údržby a výměny rozvodové sady při 210 tis. km se toho na těchto autech moc neřeší. Snad kromě klasiky v podobě výměny silentbloků předních ramen za pár tisíc Kč a občas nějakého ložiska v kole. Celkově však hodnotíme tuto modelovou řadu, která od loňska naplno atakovala prodeje ojetin, jako velmi zajímavou jak z hlediska svezení, tak předpokládané dlouhodobé spolehlivosti.

Je to zároveň i vhodná volba pro zájemce o automatickou převodovku. V době, kdy je koupě téměř jakéhokoliv Fordu s powershiftem v podstatě  adrenalinovou záležitostí, byste volbou passatu ve verzi 2.0TDI s převodovkou DSG neměli udělat zásadní chybu. Pokud došlo k výměně oleje, pak byste při koupi klidně i s nájezdem kolem 200 tis. km ještě dlouho neměli nic zásadnějšího řešit. Špatnou volbou nemusí být ani passat v motorizací 1.6TDI. Že to s ní nepojede?  Dokud nezkusíte, nezjistíte. Nám připadá tento passat naprosto dostatečně pružný na pohodovou i dynamičtější jízdu. Spolehlivostí je srovnatelný s 2.0TDI. Pokud však chcete bezchybný výkon, sáhněte po 2.0TDI. Pro 1.6TDI bude často hovořit cena. Slušné kousky z let 2015/16 s nájezdem kolem 180 tis. km se aktuálně začínají na trhu prodávat již od 240 – 250 tis. Kč. Je to sem tam kus, ale dá se. Zrovna před pár dny jsme jeden takový v pěkném stavu s klientem za 249 tis. Kč kupovali.  Na nejobvyklejší verzi 2.0TDI s podobnými parametry je potřeba mít min. 280 – 290 tis. Kč, spíše ale kolem 300 tis. Kč a výše. Asi od 320 tis. Kč už se dá vybírat z rostoucího počtu seriozních nabídek i s nižšími nájezdy kolem 140 – 150 tis. km.

A že vidíte v inzerci na internetu spoustu aut z největších bazarů za úplně jiné, nižší ceny, tak co to tu plácáme? Pokud se Vám to, co píšeme, nezdá, zjistěte si, zda inzerovaná auta jsou skutečně k mání „na place“ u příslušných prodejců. Zjistíte, že naprostá většina z těchto „supervýhodných“ nabídek fyzicky bohužel neexistuje. Zkresluje to dojem o možnostech nákupu, potkáváme se s tím velmi často. Je to však jen jedna z marketingových strategií největších prodejců ojetin na trhu,  o které je dobré vědět a ušetřit si čas i zklamání z nereálnosti vysněného nákupu na základě těchto fiktivních nabídek.

A co Škoda Superb III?

Technicky a z hlediska spolehlivosti pro ni platí v podstatě to samé co pro passata, technika vozu se v ničem zásadně od Passatu B8 neliší. Akorát my bychom si v přímém srovnání jednoznačně vybrali passat. Navíc srovnatelný superb stojí na trhu obvykle o několik desítek tisíc Kč více než passat, takže další argument pro volbu passata. Komu se však superb líbí a vyhoví mu, není důvod ho nezvolit. Jak jsme uvedli,  z hlediska spolehlivosti na tom je obdobně.

Volkswagen Golf VII

Tenhle golf pro nás byl „překvapením roku“, když jsme se s ním začali na trhu ojetin setkávat. Podobně jako Passat B8 poskočil úplně jinam oproti B7, tak Golf VII je úplně jiné auto oproti Golfu VI generace. V této třídě aut jsme se, co se týče podvozku, zajímavě svezli obvykle pouze ve Fordu Focus, který má dlouhodobě velmi zajímavě a zábavně nastavené podvozky. Když sedneme do Golfu VII, máme hodně podobný, v některých ohledech možná ještě o kousek lepší pocit než ve focusu. Podvozek je výborně naladěný. U golfu se snad ještě lépe povedlo skloubit komunikativnost a jistotu celého podvozku s pohodlností i na dlouhé cesty. Opět máme možnost srovnávat „courání po městě“ i dlouhé mnohasetkilometrové trasy (někdy najedeme za jediný den i 1200 – 1500 km) a v Golfu VII je to příjemný, pohodový zážitek. Když přidáme opět jako u passatu suverénní motor 2.0TDI 110 kW a celkově příjemný design, máme tu hodně povedené auto.

A spolehlivost? Opět dle našich již poměrně širokých zkušeností velmi dobrá i při vyšších nájezdech. U verzí s motorem 1.6TDI, což je na trhu nejčastější případ, se objevují vadné silentbloky u převodovky (někdy už před dosažením 100 tis. km). Je to zřejmě konstrukční vada a projevuje se hlukem a vibrací zejména v zatáčkách. Výměna silentbloku vyjde na několik tisíc korun. Tento problém jsme zaznamenali i v příbuzné Octavii III. Pozor také při koupi verze 4×4. Zde se objevují poměrně často různé pazvuky od pohonu 4×4. Někdy to může znamenat potíž s kardanovou hřídelí nebo v horším (dražším) případě se zadní rozvodovkou s haldexem. Toto opět platí i pro Octavii III. Opatrní bychom byli také s nákupem benzinové verze 1.4TSI. Ze začátku výroby byly tyhle motory velmi problémové a dle informací z praxe to vypadá, že se jim dosud nevyhýbají občasné potíže s vnitřní mechanikou motoru. A když se v motoru rozpadne píst nebo utrhne ventil, je tzv. „hotovo“ a oprava se vyšplhá klidně nad 100 tis. Kč.

Naším „tajným“ tipem na zajímavou benzínovou motorizaci je 1.2TSI. Z hlediska dlouhodobější spolehlivosti jí není dle našich zkušeností moc co vytknout, pěkně jede a umí být i úsporná. Když to shrneme, v naftě je optimální, ale na českém trhu minimálně zastoupená „předokolka“ s motorem 2.0TDI. S manuálem i automatem se jedná o rychlé, zábavné, spolehlivé i úsporné auto s potenciálem sloužit několik set tisíc km. V benzínu pak 1.2TSI optimálně s manuální převodovkou.

A co téměř „zrcadlový“ odraz Škoda Octavia III?

Zde opět platí, co se techniky a spolehlivosti týče, již vše popsané v pasáži o Golfu VII. Nám akorát Octavia III připadá jízdně mnohem méně „zajímavá“ než Golf VII. Hlavní rozdíl je u verze 2.0TDI, která má v Octavii III vlečenou tuhou zadní nápravu, kdežto Golf VII má víceprvkovou s nezávisle zavěšenými koly. Ale i u verzí 1.6TDI či 1.2TSI, kde golf používá tuhou zadní nápravu, je rozdíl ve prospěch golfu dost znát. Zkuste a uvidíte.  U octavie je určitě zajímavé to, že si na českém trhu vyberete z mnohem většího počtu nabízených aut než v případě golfu. Cenově jsou na tom tahle vozidla dost podobně. Dobré kusy z let 2014/15 s motorem 1.6TDI a nájezdy kolem cca 160 – 200 tis. km se začínají aktuálně prodávat od 180 – 190 tis. Kč. Kolem 200 tis. Kč se dá už i trochu více vybírat. Mezi 200 – 250 tis. Kč je výběr těchto aut poměrně velký a od 220 – 230 tis. Kč už se objevují  i motorizace 2.0TDI. Na lépe vybavené auto s nájezdem kolem 150 tis. km už to chce ale min. 250 tis. Kč, spíš více.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny