Jak hodnotíme ojetou Škodu Fabia 1,2 TSI z hlediska spolehlivosti?

Aleš Zich

Aleš Zich

Čím dál tím častěji se setkáváme na trhu s vozy majícími motory TSI. Současná nejistá situace kolem budoucnosti spalovacích motorů s dosavadním důrazem na (podle nás dost nesmyslné) odmítání byť moderních dieselů vede mnoho kupujících k preferenci benzínové motorizace před naftovou. I dříve platný argument, že na kratší cesty, zejména do města, se hodí benzínový motor, dnes už u moderních malých turbomotorů s přímým vstřikováním v podstatě neplatí a tyto motory trpí častými studenými starty více než nafťáky. To je ale téma na samostatný článek.

Naše zkušenosti s motory 1.2 TSI

Každopádně fabia s motorem 1.2TSI z roku 2011 a výše není dle našich zkušeností vůbec špatnou volbou. Do roku 2010 byl jedním z kamenů úrazu těchto motorů selhávající řetězový rozvod, někdy už po ujetí 40 tis. km. Od roku 2011 se toto výrazně vylepšilo, rozvody byly několikrát přepracované a i když stále nejsou „věčné“, jak bývalo u řetězů v dobách spíše už dávno minulých zvykem, najezdí obvykle bez větších potíží alespoň 100 – 150 tis. km, někdy i více. Nadále je potřeba kondici rozvodů motoru sledovat a při objevení výraznějších rušivých zvuků, zejména při studeném startu, je nechat minimálně zkontrolovat, často i vyměnit za nové. Finančně to obvykle vyjde i s prací na cca 6 – 8 tis. Kč, což se dá snést.

Při prověrkách se zaměřujeme i na rozvodový řetěz

V posledních dnech jsme například prohlíželi Škodu Rapid z roku 2016 s nájezdem 165 tis. km a řetěz zde byl původní, podle našeho posouzení už určitě vhodný na kontrolu a nejspíše i na výměnu. Dalším z „chrastítek“ byla fabia z roku 2014 s nájezdem 131 tis. km. Ve 120 tis. km měla mít rozvody měněné, ale práci servis zřejmě neodvedl dobře. Řetěz totiž chrastil znovu a jeho přílišné protažení hlásila i diagnostika motoru. Práce tedy byla odvedena špatně a rozvody je nutné opravit znovu.

Poslední prověřovaná Fabia 1.2 TSI byla hezkým kouskem za dobrou cenu

Příjemným setkáním pak bylo auto vytipované sympatickým mladým manželským párem, který s ním po úspěšné prověrce spokojeně z bazaru odjel. Fabia 1.2TSI z roku 2011, navíc ve výbavě Elegance, s nájezdem 157 tis. km, byla technicky celkově ve výborném stavu. Motor byl tichý, řetěz „nehlesl“ ani při studeném, ani při teplém startu. Je pravda, že servisní historie vozu nebyla příliš zmapována, takže není vyloučené, že řetěz někdo již v minulosti nechal vyměnit. Zmiňovaný kup se povedl i proto, že tahle fabia byla za jednu z nejnižších částek v danou chvíli na trhu a přitom jí nebylo moc co vytknout. Takovéto obchody máme rádi a těšíme se na podobné, třeba i s Vámi.

 

2 Responses

    1. Mám takovou Fabii, najeto 300 tisíc. Dolévám pravidelně půllitr před koncem patnáctitisícového servisního intervalu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny