Mercedes Benz E 220d 4Matic AMG

Aleš Zich

Aleš Zich

Prověřil jsem tohle krásné “Éčko” s AMG paketem z konce roku 2019 a přemýšlel, co zajímavého napsat do titulku. Došel jsem k tomu, že nic zajímavějšího mě nenapadá 🙂

Tohle prostě mluví samo za sebe.

Mercedes Benz E 220d 4Matic AMG 12/2019, nájezd 49tis.km

Musím říct, že prověřovat stav takových aut je radost. Nebyl jsem dosud nějak vysazený na Mercedesy. Když ale nějaký prověřuji, přicházím jim čím dál víc na chuť. Třeba taková třída C s naftovým 200d mě baví hodně. No a tohle Éčko je prostě super. Za cenu pod 1 milion Kč s DPH je to hodně zajímavá koupě.

Trochu jsme potrápili autorizovaného prodejce MB

Někdy si při prověrkách připadám jak detektiv Colombo, kterého možná někteří z Vás pamatují. Colombo se zpočátku zeptal na pár věcí a chystal se odcházet. A potom se mnohokrát vracel a pokládal otázky “a ještě jsem se chtěl zeptat..” :-). To byly samozřejmě ty nepříjemné otázky, které posléze vedly k odhalení skutečnosti.

Takže jako Colombo?

Já jsem si auto auto základně prohlédl, poslechl studený start motoru, projel a vše vypadalo ok. Okomentoval jsem jen skoro sjeté letní pneumatiky.. Zimní k autu nebyly. Vzhledem k velmi dobré ceně vozu se tohle dá v pohodě akceptovat. Klient byl srozuměný s tím, že si auto nově obuje do zimních i letních.

Při projížďce nefungoval start/stop systém, což je u aut prodávaných v bazaru a ještě v zimním období celkem běžné. Stačí trochu více vybitá baterie od častého startování a popojíždění a start/stop si auto deaktivuje. Uvidíme co diagnostika, říkal jsem si.

Lakováno více, než bylo řečeno?

Když jsem pak proměřil lak a auto jsme zvedli, bylo zřejmé, že kromě nárzaníků, o jejichž opravách jsme věděli, bylo lakováno ještě několik dalších dílů. Prodejce nám poté ukázal fotky auta před opravou, jednalo se o lehké odřeniny. Opraveno a nalakováno bylo kvalitně, takže ok, i to se dá přijmout.

Co ta diagnostika?

Vyskočilo na mě několik uložených chybových hlášek, zčásti souvisejících zřejmě i s podpětím baterie. Dále s opravou nárazníků, kdy se odpojují čidla a taky s jízdou va špatném počasí, kdy na chvíli vypadl antikolizní systém. Takže jsem byl znovu trochu za toho “Colomba” a domluvil důkladnou kontrolu všech systémů vozu na originální diagnostice včetně kontroly stavu baterie a její případné výměny.

To už se prodejce prý lehce zapotil

Klient mi pak po skončení prohlídky stranou povídá: “ten prodejce v průběhu prohlídky vozu a vašich připomínek začínal už trochu nervóznět a být zpocený..” 🙂 No, nemám pocit, že bych auta prohlížel proto, abych “zatápěl” prodejcům. Na druhou stranu je třeba probrat skutečnosti, které se při prověrce vozu objeví a to podstatné podchytit aby měl klient vechny podklady pro rozhodování o koupi daného kusu.

Na konci se všichni spokojeně usmívali

Ano, to je fajn finále. Auto bylo celkově pěkné a v dobrém stavu. Po kontrole baterie a důkladné kontrolní diagnostice to bude fajn auto bez aktuálních problémů. Samozřejmě u takovýchto vozů je potřeba počítat s možnými vyššími servisními náklady. Elektronika už je velmi složitá, čidel a kamer spousty..

A co tenhle Mercedes E vlastně všechno umí

Hodně.. 🙂 Mě se třeba líbí režim automatického hlídání jízdního pruhu v kombinaci s adaptivním tempomatem. Pro jízdu na dálnici příjemné. Automatická převodovka řadí krásně plynule jak bývá u MB zvykem, zátah motoru “tak akorát”. Pohon všech kol 4matic zase zaručí, že se bez potíží rozjedete prakticky na jakémkoliv povrchu. K tomu všemu Vás hýčká interiér ze světlé kůže, digitální přístrojová deska a mnoho dalšího. Prostě vzhled, výbava i jízdní komfort je u tohoto Mercedesu za mě mňam mňam.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny