Jsem „pan“ Passat

Aleš Zich

Aleš Zich

Tohle by o sobě podle mě mohl klidně říct aktuálně prohlédnutý:

Volkswagen Passat B8 2,0Tdi 140kW DSG ALLTRACK

Docela dlouhý název :-). Ony dlouhé byly i cesty, které už projezdil. Byli jsme s klientem prohlédnout auto z roku 2018, které už má na tachometru 180tis.km. I u něj platí, že díky rychle najetým km a dobrému zacházení je aktuálně ve skvělé kondici. Zcela jistě může ještě dlouho i spolehlivě sloužit. Opticky je tento kus skoro netknutý, zvenku i zevnitř vypadá jako nový. Měření laku i prohlídka nosných částí potvrdily, že nebyl nikdy havarovaný ani lakovaný.

Výbava bohatá.

Ve výbavě tohoto Alltracku nechybí, jak vidíte na fotce, digitální display “Digital Cockpit”, což je pěkná hračka a auto s ním působí mnohem moderněji, než s klasickými “budíky”. Mimo různé možnosti zobrazování umožňuje i zrcadlení telefonu funkcí Mirrorlink. Překvapilo mě, při vybírání tohoto kousku s klientem, kolik Passatů Alltrack na trhu má klasické budíky. Další příjemností ve výbavě vozu je veliká otevírací panoramatická střecha, adaptivní tempomat, LED přední světla, zásuvka na 230V a mnoho dalšího.

Technika?

Perfektní. Nikde žádné úniky oleje či jiných kapalin, žádný náznak nefunkčnosti čehokoliv. Motor předl za studena i za tepla zcela čistě, diagnosticky bez chyb.  Jel „jak z praku“. Výfuk čistý, DPF tedy funkční. Podvozek zcela bez vůlí a nejspíš ještě dlouho bude.

Jízda se nám mooc líbila.

Passat B8 mě od začátku, co jsem se s ním seznámil, přímo nadchnul. Líbí se mi jeho design a výborně se mi řídí. Po jízdně velmi nudných (z mého pohledu) řadách B6 a B7 mě Volkswagen Passat B8 konečně zase baví řídit. A to klidně v základní variantě 110kW s manuálem. S Alltrackem, resp. stačil by pohon 4×4, mi však nechybí už vůbec nic. Možná v tomto případě chvílemi manuální převodovka, pro větší zážitek při sportovnější jízdě. Jenže to je tak jediné, kdy bych manuál upřednostnil.  6 stupňová automatická převodovka DSG je velmi povedená, dlouhodobě spolehlivá i při vysokých nájezdech a v režimu sport řadí celkem optimálně. V běžném režimu „D“ motor podle mě pocitově podtáčí. Pro většinu cest, kdy si raději užívám pohodlí než „blbnutí“, je automat super.  Pohon 4×4 zase pomůže využít plný potenciál tahu motoru i na kluzčí silnici. A že se kola umí do asfaltu pořádně zakousnout. Pod plynem auto letí dopředu se skoro opojným zrychlením. Na běžný rodinný kombík příjemný mix jízdních vlastností.

Zaujal mě (opět).

Testování tohoto kusu jsem si užil s úsměvem na tváři a pocitem, že takové auto bych si klidně koupil i pro sebe. A kdo mě zná, tak ví, že to tak s modely od VW mám velmi, velmi vzácně 🙂

A co Vy? Líbí se Vám Passat B8? A co varianta Alltrack?

One Response

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny