Ford Focus II – jak je na tom se spolehlivostí?

V posledních dnech se nám sešly prověrky několika Fordů Focus druhé generace. Všechno to byly vozy z let 2010/2011 s benzínovými atmosférickými motory. Tohle jsou auta, která jsou i přes své přibývající stáří na trhu ojetin stále velmi zajímavá a žádaná. A jak naše prověrky dopadly? Dvě auta jsme doporučili, dvě ale naším sítem neprošla. Znamená to, že tenhle Focus už není „sázkou na jistotu“? Vůbec ne. Focusy s atmosférickým motorem 1.6i 74 či 85 kW jsou obvykle téměř absolutně spolehlivé. Motory potřebují pravidelně měnit olej, filtry, rozvody a svíčky. Většinou nic dalšího. Často dostáváme dotaz, kolik takový motor může najet celkově km? Samozřejmě těžko odhadovat, ale minimálně 300 tis. bez závažnějších poruch najede šestnáctistovka zcela jistě. Velmi pravděpodobně i mnohem více. Také celý zbytek auta je velmi solidně a spolehlivě postaven. Starší kusy občas mívají potíže s netěsností okruhu klimatizace nebo poruchou kompresoru, ale to se týká i naprosté většiny ostatních značek. Antikorozní ochrana podvozku je velmi slušná, některé kusy bývají občas zespodu trochu více orezlé, většinou ale stačí povrchové antikorozní ošetření.

A proč jsme nedoporučili hned dva kousky ze čtyř ke koupi? Paradoxně kvůli motorům. Jeden cukal v tahu a měl celkově nestandardní projev, druhý měl zase výrazně snížený výkon, což může znamenat různé dražší opravy mechaniky motoru. A protože klienti kupující tyto vozy chtějí v první řadě bezproblémový motor, vybrali jsme vozy bez otazníků. Jedno z nedoporučených aut pak mělo motor 1.8i 92 kW. Jde o jízdně zajímavou jednotku, která ale občas trpí nadměrnou spotřebou oleje a není tak “nezničitelná”, jako 1,6i. Tahle konkrétní zrovna “zaváněla” potenciálními problémy, protože zdaleka nejela tak jak by měla. A co vy, je pro vás Ford Focus s atmosférickým benzínovým motorem stále zajímavou ojetinou?

 

Comments are closed.