Dacia Duster 1,6i 4×4 – hurá na polňačky i státovky

Aleš Zich

Aleš Zich

Koupili jsem s klientem pěkného Dustera z roku 2011. Může být vůbec Dacie z roku 2011, tedy 14 let stará, ještě v dobrém stavu? Světe div se, může a není to nic neobvyklého. Dacie má dlouhodobě velmi slušnou kvalitu karoserií včetně antikorozní ochrany.

Dacia Duster 1,6i 4×4, rok 2011, najeto 118tis.km

  

Tenhle ojetý Duster je tedy z roku 2011, má najeto příznivých 118tis. km, poctivě vedenou servisní knížku a měl v minulosti jen několik povrchových oprav laku. Pohledově je auto z exteriéru i interiéru pěkné, bez výraznějších poškození či estetických vad.

Klient hledal vhodné auto ke včelám i na silnici

A tak byla důležitá i světlá výška vozu v kombinaci s pohonem všech kol 4×4. Dacia Duster patří s hodnotou světlé výšky 205mm k jedněm z nejvyšších SUV ve své kategorii. Obecně auto, co má světlou výšku nad 20cm, už má obvykle poměrně slušnou prostupnost nerovným terénem. Další kritérium byla co nejnižší pořizovací cena cca do 250tis.Kč. Tam jsme se s tímto kusem vešli pohodlně s veškerým potřebným servisem i přestavbou na LPG. Tento motor obvykle tuto přestavbu snáší dobře a klient chtěl jít tímto směrem.

Spolehlivost do vyšších km a dlouhověkost

Je zajímavé, že i tato očekávání dokáže mnoho modelů od Dacie splnit. Třeba tento klient by rád, aby mu auto sloužilo optimálně dalších cca 10 let a najel s ním dalších 100-150tis.km. Za mne to je možné a dokonce i dost pravděpodobné. Z praxe víme, že Duster i jiné Dacie s motorem 1,6i a s jednoduchou technikou od Renaultu najíždějí klidně několik stovek tisíc kilometrů a to poměrně spolehlivě. Vzhledem k tomu, že karoserie třeba tohoto Dustera je po 14 letech až na drobnosti téměř nedotčená korozí, můžeme předpokládat, že když se lokálně ošetří případné vznikající nedostatky, může těch dalších 10 let klidně vydržet.

Pohodlí a kvalitní zpracování?

 

Tak to zase pozor. Zpracování auta, zejména interiéru, je přiznaně levné. Kvalitním bych ho určitě nenazval. Na druhou stranu i po 14 letech a 118tis.km vlastně není interiéru z hlediska opotřebení co zásadního vytknout. A vše z jednoduché výbavy bez problémů funguje včetně klimatizace. Jízdní pohodlí je z mého hlediska v Dusteru přiměřené. Na kratší vzdálenosti a courání kolem luk, lesů a polí ok. Na delší cesty po státní silnici či dálnici se klidně můžete vydat také, ale o nějakém větším pohodlí se tady dle mého názoru moc mluvit nedá. Na to však Duster ani primárně určený není.

Co jsem tedy této ojeté Dacii Duster našel za nedokonalosti?

Auto mělo vůli na čepu řízení = ten se musel vyměnit, což zařídil ještě prodejce. Dále bylo potřeba udělat běžný servis a výměnu rozvodů motoru. Ty byly sice měněny v roce 2014 při 32tis.km, takže z hlediska nájezdu by ještě sloužit mohly, ale je rozumné jakékoliv řemenové rozvody měnit nejpozději po 10 letech, což tady právě nastalo. Dál bylo auto obuté na letních pneumatikách, zimní se tedy musí dokoupit. Pod pravým zadním prahem je odloupnutá povrchová ochrana podlahy a místo je povrchově orezlé. Doporučil jsem tedy jeho lokální ošetření. Za kupní cenu hluboko pod 200tis.Kč je i s těmito skutečnostmi tento Duster zajímavou koupí.

A co Vy a Dacie?

Pište mi do komentářů sem i na Facebook.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny