6 místná dodávka do 400tis.Kč

Aleš Zich

Aleš Zich

Dostal jsem zadání, objevit pěknou dodávku pro firemní účely se 6ti místy a nějakým prostorem na náklad. Co nejmladší, ideálně najeto do 100tis.km a cena nejlépe do 400tis.Kč.

Nesehnatelné?

Při prvním pohledu na nabídky na trhu to vypadalo, že to není realizovatelné. Naštěstí se ukázalo, že těch 400tis.Kč je myšleno bez DPH a když se najde nějaký pěkný kus, není pro klienta zásadní problém něco ještě přidat.

S tím už se dá pracovat.

Sice to pořád neznamená, že budete vybírat z desítek kusů pěkných ojetých aut na trhu. Protože 6 místných ojetých dodávek není obecně na trhu obvykle mnoho na výběr. A tak jsem s rozšířenými možnostmi objevil cca 3-4 vhodné kusy, z toho 2 byli favoriti. Toyota Proace z roku 2017 s nájezdem cca 70tis.km a Hyundai H1 z roku 2019 a najetými 45tis.km. Obojí kolem 500tis.Kč bez DPH.

Radši Toyotu..?

Ona to vlastně není Toyota 😮 Model Proace jako i další dodávky od Toyoty je překup od Stellantisu, resp. dříve PSA. Konstrukčně je to převážně Peugeot. I diagnostiku Vám to při připojení rovnou přesměruje na Peugeot 🙂 Jenže tenhle kus nebyl nic moc..

Takže Toyotu ne?

Když jsem přijel na prohlídku, auto vypadalo slušně. Beru to takovou optikou, že mluvíme o dodávce, užitkovém voze používaném na práci. Drobná estetická poškození tedy tak úplně není třeba řešit. Jenže tohle konkrétní auto mi nějak „nevonělo“. Když jsem pak za jízdy občas slyšel nevhodné zvuky od hnacího řetězce, chvílemi nechtěl fungovat tempomat a lehce hučel motor ventilátoru topení, už začínalo být jasné, že se pojedu podívat na dalšího kandidáta. Na diagnostice pak vyskočilo několik chybových hlášek plus jsem našel pár dalších drobností. Kdybychom neměli jinou možnost, auto by nejspíš koupitelné bylo. Jenže my jsme ji měli.

Hyundai H1 2,5Crdi 100kW

Jel jsem se tedy podívat na Hyundai H1 z roku 2019 po 1. majiteli a nájezdem 44tis.km.

A byla to úplně jiná „písnička“. Auto vzhledově v podstatě netknuté zvenku i zevnitř, technicky zcela bez závady. Jednoduše řečeno, krásné auto ve stavu sednout a jezdit. Po poradě s klientem bylo tedy rozhodnuto.

No jo, ale bude to dlouhodobě fungovat?

Možná si kladete tuhle otázku. Dle svých zkušeností mohu říci, že vozy Hyundai bývají obvykle spolehlivé. Dodávka H1 se vyrábí už poměrně dlouho a je to robustní „kus železa“, který nemá moc slabých stránek. Hodně staré kusy mívají někdy problémy s korozí a u některých jsem zaznamenal mechanickou poruchu motoru. To by se ale u novějších ročníků už stávat nemělo. A motory v jiných dodávkách jako je výše zmíněný Proace i v mnoha jiných umějí také pořádně pozlobit. Základem je jako u všech aut obecně dodržovat interval výměny motorového oleje po 15tis.km. Při častých krátkých jízdách a větším zatížení klidně po 10tis.km. Studené auto nehonit, teplé naopak pořádně prohnat  a tankovat kvalitní naftu.

A co Vy? Děláte tohle také?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny