Volkswagen Polo 1,0 Tsi – “první auto”

Aleš Zich

Aleš Zich

Vybírali jsme s klientem jeho první auto. Původní zadání znělo: menší hatchback obratný ve městě, optimálně s benzínovým motorem.

Takže Ford Focus?

Výborně, říkal jsem si, na tohle mám osvědčený recept v podobě Ford Focus 1,6i. Jeho benzínový atmosférický motor s nepřímým vstřikem benzínu je ideální volbou pro kratší trasy nejen ve městě. A když chcete jet delší trasu, není to žádný problém. Zatím se dá na trhu obvykle najít i několik slušných kusů na výběr. Pokud tedy nejste příliš nároční na výbavu.

Forda ne..

Jenže klientovi Ford nesedl esteticky. Chápu to a v takových případech své klienty rozhodně „nelámu“. Tady bylo jasné nastavení směr Volkswagen.

Polo nebo Golf?

Vybírali jsme tedy mezi několika Golfy, kde jsem doporučil motor 1,2Tsi. Dále z několika kousků VW Polo s motory 1,0Tsi. U těch ani jinou variantu benzínového motoru na trhu skoro nenajdete.

Je Tsi od VW  dobrá volba?

Motory Tsi od Volkswagenu si prošly dlouhým vývojem. Dnes už skoro 20 letým a je to na nich a jejich kvalitě i spolehlivosti znát. Prvním ročníkům se raději vyhýbám úplně. Základní rozdělení pro mne je do roku 2010/11 (nebrat) a od roku 2011/12 (převážně ano). Vozy s motory vyrobenými po 2011 už většinou fungují dobře nebo alespoň obstojně. Důležité je nyní zdůraznit slovo „většinou“! Pokud si budete vybírat jakýkoliv vůz s motorem Tsi, poraďte se se mnou nebo s kýmkoliv kdo s nimi má zkušenosti. Je vhodné ověřit, co má smysl koupit pro Váš způsob použití a jak poté o motor pečovat, aby fungoval pokud možno dlouhodobě spolehlivě.

Základních 5 bodů doporučené péče o motory Tsi:

  1. Tankovat pokud možno kvalitní palivo, které doporučuji průběžně aditivovat kvalitními aditivy.
  2. Při delší jízdě pod zatížením – typicky dálniční jízda – nechat po zastavení u pumpy nebo na parkovišti motor běžet cca 30-60s na volnoběh, aby se (mimo jiné) ochladilo turbodmychadlo.
  3. Studený motor zejména v zimě nehonit než se ohřeje.
  4.  Ohřáté auto naopak občas prohnat pod plynem a nechat proběhnout k 5-6tis.otáček, příliš pasivní ježdění mu také moc nesvědčí.
  5. Motorový olej měnit po cca 8-10tis.km při častých krátkých jízdách, pokud jezdíte spíše delší cesty (cca 15km a více) tak cca po 15tis.km.

Vybrali jsme Polo 1,0Tsi 70kW Comfortline

Klient si poctivě objel několik vozů z našeho společného předvýběru, aby si udělal představu, co se mu líbí. Nakonec ho z několika aut zaujalo nejvíce červené Polo z roku 2017 s motorem 1,0Tsi 70kW ve výbavě Comfortline. Navíc mělo najetých jen 32tis.km a působilo velice zachovale.

Zajímavá byla i výbava, která čítala duální klimatizaci, adaptivní tempomat, rádio s možností Apple car play a Android auto.

Výhody i nevýhody vybraného Pola.

Na autě se mi líbilo, že má málo najeto a působí celkově zánovně. Pokud někdo není na takové auto vyloženě „prase“, tak by mělo být v těchto km v podstatě příjemně zajeté, včetně motoru. Otazníkem byla oprava jedné části karoserie, kde se měl opravovat i práh. Rozsah opravy nebyl předem úplně známý. Když jsem přijel na místo, zjistil jsem, že práh byl měněný. Ale měl jsem skoro problém to najít! Práce byla z mého pohledu v tomto případě odvedená skutečně špičkově a stopy po opravě zcela minimální.. Výměna navíc byla provedena z důvodu promáčknutí o pařez, takže žádné další rovnání nebo stopy po havárii. Po dohodě s klientem jsme to vzali jako akceptovatelné.

Tipněte si..

1)

2)

Schválně, na kterém obrázku (1 nebo 2) je práh originální a na kterém v minulosti vyměněný?

Napište mi to do komentářů 🙂

Výsledek prohlídky

Jak to tedy dopadlo? Klient si kupuje velmi pěkné Polo v zánovním stavu bez akutních investic. Doporučil jsem výměnu celoročních pneumatik, protože jsou na autě z roku uvedení do provozu, tj. 2017.

Blíží se výměna oleje z časových důvodů.

Jinak ale auto nepotřebuje a ještě dlouho nebude potřebovat nic jiného než běžný servis.

Varování nakonec – staré poučky benzín/nafta už dávno neplatí..

Při nákupu jakéhokoliv vozu s „benzínovým“ motorem si dnes dejte velký pozor, o jaký motor se jedná a pro jakou aplikaci ho plánujete pořídit. Je to „atmosféra“ s nepřímým vstřikem? Nebo už s přímým vstřikem? Má motor turbo? Jaký objem má a v jakém typu auta? To vše hraje při výběru podstatnou roli a staré poučky zda benzín či diesel pro použití ve městě a mimo něj, na dlouhé či krátké trasy, už dávno neplatí! Také je třeba zvažovat, s jakým nájezdem určitý typ motoru kupuji a na jakou dobu ho chci používat. Není dnes výjimkou, že je třeba počítat s bezproblémovým provozem třeba jen do nájezdu 150tis.km, u některých i méně..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny