Subaru XV 2,0i, fešák z dovozu

Aleš Zich

Aleš Zich

Vyrazil jsem do Německa klientům pro auto a povedlo se přivézt krásný kousek za příjemnou cenu.

Tohle Subaru XV 2,0i 110kW s manuálem a pěknou výbavou je skutečně fešák.

 

Do provozu šlo v roce 2012 a jediný majitel s ním za 8 let najel 135tis.km. Do servisu Subaru jezdil pravidelně, naposledy krátce před prodejem při 132tis.km. V Německém servisu naštěstí neměli problém mi po telefonu sdělit podstatné detaily ze servisní historie. To není zase tak úplně samozřejmé. Občas v autorizovaných servisech tvrdí (v Německu i v České republice), že kvůli ochraně osobních dat to po telefonu říci nemohou. Je to dle mého názoru spíše obchodní taktika. Servisní historii vozu bez informací o majiteli vozu za osobní informace nepovažuji. Tady jsme tedy předem věděli, že auto dostalo po celou dobu provozu plný servis. Naposledy dokonce včetně výměny oleje v převodovce i diferenciálu a také brzdové kapaliny. V minulosti XV prošlo i svolávací akcí na výměnu ventilových pružin motoru, která se u těchto modelů z let 2012/2013 u Subaru dělala.

Takže bylo jasno a ve 4h ráno jsem vyrážel směr Německo.

Po 650km s vlekem v mrazu a občasném sněžení jsem kolem poledne dorazil k prodejci. Dostal jsem klíčky a mohl si auto sám v klidu prohlédnout i projet.

Vzhledově i technicky 1A.

Měření laku potvrdilo jeho původnost, auto neprošlo žádnou opravou karoserie ani laku. Studený start také v pohodě, ten jsem vyzkoušel pořádně i po přivezení auta do ČR při jeho skládání z vleku, a to hned při -17°C. S tím ale benzínové Subaru nemůže mít problém, když je v pořádku. On s tím tedy neměl problém ani můj naftový Hyundai Terracan 2,9Crdi 🙂

Auto nešlo po zkušební jízdě nastartovat..

Po zkušební jízdě (proběhla kousek i po zasněžené polní cestě pro test pohonu 4×4) a zvednutí na zvedáku bylo jasno.

Auto je krásný kus a určitě ho přivezu. A najednou..?! Nešlo nastartovat. Naštěstí jen „klekla“ baterka, což se tímto způsobem v zimě občas stává. Po noci nastartujete normálně, někam dojedete, baterie „odejde“ po cestě a další start už nedá. Chvíli ve mně docela zatrnulo co se děje, ale na booster auto nastartovalo a běželo normálně. Uff. Prodejce obratem objednal baterii novou, takže nakonec to byl příjemný bonus.

No a pak už 650km zpět nocí, mrazem i sněhem, s fešákem na vleku. Teď už má fungl novou českou technickou kontrolu a probíhá registrace do provozu na českém registru vozidel.

Příjemně potěšila i celková cena vozu.

Včetně dovozu a registrace jsme se vešli pod cenu nejlevnějšího srovnatelného kusu nabízeného ve stejné době na trhu v ČR. To je příjemné, co říkáte? 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny