Renault Laguna III 2.0 dCi – tajný tip na zajímavou ojetinu

Aleš Zich

Aleš Zich

Prověřili jsme velmi pěknou Lagunu III kombi z roku 2012. Zajímavostí tohoto vozu byla nepříliš obvyklá automatická převodovka.

Když se řekne „Renault v naftě a automatu“, zpozorníme a s klienty to důkladně probereme. Tahle kombinace totiž může být i slušný průšvih. Zrovna u Laguny III to ale neplatí. S naftovými motory 2.0dCi je řadíme k poměrně spolehlivým ojetinám. V kombinaci s většinou líbivě nízkou pořizovací cenou je to na trhu ojetin ve své kategorii jedna ze zajímavých možností. Nespornou výhodou třetí generace laguny je vysoký komfort jízdy (pohodlí a odhlučnění jsou na vysoké úrovni), příjemná dynamika a přitom úspornost naftových motorů. V kombinaci s manuální převodovkou to ani nemusí být taková kasička na peníze jako některé jiné modely od Renaultu. A třeba mně osobně se tohle auto i líbí, v interiéru laguny se zkrátka cítím příjemně.

Automatické převodovky od Renaultu ale klientům spíše nedoporučujeme. Dle naší zkušenosti se obecně u Renaultů na hnacím řetězci občas odehraje nečekaná porucha způsobená nižší kvalitou materiálu použitého na mechanických částech. Manuální převodovky opravíte relativně levně, nebo si kolem 15 tis. Kč seženete starší funkční kus. Když ale něco odejde na automatu, bývá to většinou dražší oprava. A to nejen u Renaultu. Obecně když už se něco začne v automatu odehrávat, opravy se obvykle pohybují od cca 40 tis. Kč výše. Obvyklá cena celkové repase je pak cca 70-100 tis. Kč. Kdo tohle nechce riskovat, tomu doporučujeme najít si pěknou ojetinu s manuální převodovkou.

Tahle Laguna na fotografiích má najeto 190tis.km a vše na ní funguje perfektně. Motor startuje, zní i jede bezchybně. Automatická převodovka řadí jemně, přesně, ve všech jízdních režimech bez jediného zaváhání. Auto je celkově velmi pěkně zachovalé i vzhledově. V minulosti sice prošlo několika lehčími haváriemi s opravami povrchových částí karoserie, ale vše bylo opraveno kvalitně a bez vlivu na další spolehlivost či životnost vozu. Při prohlídce jsme objevili prasklou přední pružinu, takže auto dostane po koupi obě pružiny nové (investice cca 6-8 tis. Kč včetně práce) a dále bude třeba vyřešit zhoršenou funkci horního silentbloku motoru. Při nájezdu 190tis.km je to obvyklá záležitost i u mnoha jiných značek. Výměna všech tří silentbloků vyjde i s prací na cca 10-12 tis. Kč. Kromě těchto lehčích vad však dotyčná Laguna potřebuje jen vyměnit oleje a filtry. Věříme, že bude novým majitelům ještě dlouho a dobře sloužit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny