Jak jsme vybírali Škodu Octavii v kombíku, v naftě, do 130 tis. Kč

Aleš Zich

Aleš Zich

V předcházejících dnech jsem absolvoval už pomnohokráté zajímavý výběr levnější ojeté Škody Octavie II v kombíku s naftovým motorem. Někdy s klientem sjezdíme za den i 5 – 8 aut než vybereme jedno pěkné v perfektním stavu – tentokrát se nám to podařilo hned napodruhé. Z toho jsem měl a stále ještě mám velkou radost :-). Pojďte si poslechnout tento příběh výběru naftové Škody Octavia II i Vy. Ráno v den, kdy jsem zrovna neměl objednanou jinou prověrku mi zazvonil telefon a klient se ptal, jak jsem na tom s časem. Řekl, že si vybral Škodu Octavii II s naftovým motorem cca 80 km od Prahy a že by se tam nejraději jel podívat ještě ten den. Protože jsem zrovna mohl jet, domluvili jsme se že vyrazíme. Předtím mi však poslal odkaz na inzerát, u kterého jsem ihned zbystřil. Jednalo se o Octavii II 2,0 Skoda_Octavia_19Tdi_DSGTdi s pěknou výbavou, převodovkou DSG z roku 2005 za cca 120 tis. Kč a údajným nájezdem lehce přes 200 tis. km. Žádná zmínka o servisní knize ani jaká je historie vozu. Hned jsem klientovi volal a upozornil ho na relativně vysokou rizikovost jeho volby. On byl však srozuměn s tím, že se tam prostě pojedeme podívat a buďto to vyjde a bude mít auto jaké se mu líbí nebo prostě budeme hledat jiné. Když jsme přijeli na místo, bylo mi po pár minutách jasné, že tohle auto už toho má za sebou až příliš mnoho. Motor měl už podle zvuku najeto podstatně více než 200 tis. km, karoserie byla kolem spodků dveří a jednoho prahu dost orezlá po špatně provedené opravě v minulosti, turbo při doběhu vždy zlověstně zachrastilo a než jsme vyrazili na zkušební jízdu, majitel mne upozornil, že tlumiče pérování už také nejsou v nejlepší kondici. A skutečně nebyly, chtělo to jejich kompletní výměnu a to ihned po případné koupi. Když jsme dále zjistili, že nefunguje klimatizace, podvozek dle prohlídky působí jako by auto stálo až po prahy v záplavové vodě nebo někde projíždělo často hlubokým blátem, bylo potřeba vyměnit všechny manžety hnacích poloos a mnoho dalšího, bylo celkem jasno. Tahle Octavia působila jako dost odjetý polo-vrak, který čeká buďto na rozsáhlou rekonstrukci nebo na brzký odpis. Odhadoval jsem nájezd zhruba mezi 300 – 400 tis. km. Oba trochu zklamaní jsme vyrazili zpět na Prahu. Po cestě jsem klientovi navrhl, že se můžeme někde zastavit, projít nabídky ojetých Octavií II na trhu a pokud bude někde blízko stát jiné zajímavé auto, které by mu parametry vyhovovalo, můžeme se na něj ještě ten den podívat. A tak jsme objevili nabídku hned dvou Octavií v bazaru nedaleko, které plnily vše co klient chtěl včetně automatické převodovky DSG a vypadaly dle fotek a popisu nadějně. Když jsme přijeli do bazaru, zjistili jsme, že námi preferovaná Octavia už tam není, ale že tam stojí dva bílé kombíky 1,9 Tdi 77 kW s převodovkami DSG, které se nám na pohled velmi líbily. Klient si tedy vybral vůz, který se mu líbil více a nechali jsme si ho otevřít a nastartovat. Motor 1,9 Tdi běžel hned od startu krásně a měl přesně takový zvuk, jaký má mít když je v perfektní kondici. Když jsem změřil lak a prohlédl všechny nosné části potvrdil jsem si, že bylo auto nehavarované, mělo pouze někdy v minulosti kvalitně nalakované některé díly, což je u takto starších ojetin zcela normální. Viděl jsem, že auto má před dvěma lety měněný chladič klimatizace a kompresor vypadal také zánovně. Pán z bazaru nám potvrdil, že na autě se tyto díly měnily, dále mělo skoro nové brzdy, silentbloky spodních ramen, tyčky stabilizátoru, pěkné letní pneumatiky a před 20 tis. km vyměněné rozvody motoru. Vše jsem prohlídkou ověřil a potvrdil. Ve finále jsme mohli konstatovat, že i když nájezd této ojeté Octavie také není doložený a je klidně možné, že má najeto o něco více km, je v perfektním stavu a za dané peníze je to velmi zajímavý kup. Klient se tedy bez velkého váhání rozhodl pro koupi a jsem si jistý, že mu tahle Octavia bude sloužit ještě dlouho bez jakýchkoliv větších investic kromě běžné údržby. Tento nákup levnější ojeté Octavie II se tedy dle mých zkušeností nakonec pěkně povedl. V takto dobrém stavu je v této cenové kategorii, tedy cca kolem 120-140 tis. Kč, maximálně tak 2 Octavie z 10. Ostatní se často bohužel blíží spíše popisu té námi prvně prohlížené. Až tedy budete vybírat ojetou Škodu Octavii II v cenách kolem 110 – 150 tis. Kč, doporučuji objet si pro porovnání více vozů. A pokud se do toho pustíte sami, nechte si vytipovaný kus před koupí dobře prověřit. Nečekaná investice i v řádu desítek tisíc korun je u těchto aut poměrně častá, ale přitom jak je vidět není nutná. My v Auto AZ Vám vždy rádi ojeté auto před koupí zkontrolujeme a všechno podstatné co potřebujete vědět Vám řekneme. Psát nám dotazy a objednávat kontroly ojetin můžete přímo z formuláře na těchto stránkách.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny