Black and White…

Aleš Zich

Aleš Zich

… může znamenat ledacos. Světlo a tmu, Jing a Jang, temné myšlenky versus naději apod..

Black, alias MB A 1,5d automat

V tomto případě Black znamená velmi příjemnou, určitě tedy nikoliv temnou minulost. V roce 2016 se mnou klientka koupila černý Mercedes Benz třídy A s nájezdem 60tis.km. Motor má tohle auto naftový 1,5d původem od Renaultu a automatickou převodovku. Poměrně ojedinělá konfigurace na trhu. Při koupi bylo auto krásné, bez vad a doufali jsme, že tak delší dobu i vydrží.

Slouží perfektně

Povedlo se. S radostí jsem přijal zprávy od klientky, že Áčko jezdilo prakticky bez zásadních problémů a najelo celkově 240tis.km. Za tu dobu se z podstatnějších věcí řešila potíž se žhavením, kterou servis vyřešil až po několikáté. Jinak obvyklý průběžný servis. Auto jsem si měl možnost nyní prohlédnout a pořádně projet několik stovek kilometrů a jsem nadšený, jak skvěle stále funguje. Mimochodem, všimli jste si, že na interieru není tahle porce kilometrů vůbec znát..?

Jak na to, aby Vám auto spolehlivě sloužilo?

Věřím, že k tomu přispívá i dodržování několika zásad pro užívání, které klientům s koupí ojetých vozů doporučuji. Jaké to jsou? U naftových motorů dodržovat interval výměny oleje po 15tis.km, tankovat kvalitní naftu, kterou si optimálně sami doplníte kvalitním aditivem. Studené auto zbytečně nehonit a ohřátému naopak občas pořádně „naložit“. To abyste „vymetli pavouky“ a rozhýbali všechny klapky a další udělátka moderních motorů. Někdy se tomu mezi servisáky také říká „ku*vítka“ 🙂

A co teď s Blackem bude?

Tenhle Mercedes třídy A tedy rozhodně ještě nemá doslouženo. Jak jsem si ho zavnímal, má v sobě ještě hodně života a někomu dalšímu udělá dobrou službu.

Čas na výměnu ojetého vozu?

Asi tušíte, že mne klientka oslovila s přáním pořídit novější vůz. Ne proto, že by Black nefungoval dobře, ale prostě pro přirozenou obnovu. Navíc je v dnešní době aktuální otázka jaké zánovní auto a s jakou technikou půjde během následujících let koupit. S výrobou i používanou technikou nových aut je to dnes celkem divočina a vyhlídky jsou (řečeno velmi jemně) dost rozporuplné.  Za mne tedy není nač čekat a když se Vám sejde potřeba koupit novější ojetinu a máte tu možnost, je fajn to udělat.

Pan „White“, alias MB A 180 automat

A tak si klientka pořídila opět zánovní Mercedes Benz třídy A. Tentokrát pro změnu s benzínovým motorem a automatem.

Krasavec s mašlí.

 

Přivítal nás stylově, s mašlí na kapotě a příjemným úsměvem svým i prodejního personálu. S nájezdem 13500km bylo auto podle našich očekávání „jako nové“. Mělo sice v minulosti pár šrámů na kráse, ale autorizovaný servis MB to zvládl opravit na výbornou. Bez měřičky laku a velmi podrobného zkoumání by se to ani nepoznalo. Chyběla jedna zvedací „patka“ pod prahem, kterou nám obratem při koupi doplnili. To je mimochodem jeden z důvodů, proč nikdy zásadně nevynechám důkladnou prohlídku auta zespodu. Může tam být něco poškozeného, chybějícího apod. Vyplatilo se mi to při prověrkách ojetin už mnohokrát.

Najede MB třídy A v benzínu, alias Mr. White opět bez potíží větší porci kilometrů?

No tak to se uvidí praxí. Aut s touto technikou není na trhu tolik ani dost dlouho na to, aby se to dalo rozumně posoudit. Doporučení pro provoz nízkoobjemového benzínového turbomotoru jsou ale jasná. Olej v motoru měnit optimálně po 10tis.km, protože se výrazně ředí benzínem, zejména při kratších trasách. Určitě používat aditiva do benzínu omezující karbonizaci, na kterou obecně tyto motory dost trpí. Za studena jezdit klidně, za tepla mu naopak také bez obav naložit. Větší zatížení motoru mimo jiné také snižuje tvorbu karbonu.

Trochu filozofie na závěr 🙂

Bílá nebo černá? Nafta nebo benzín? Turbo nebo bez? Spalovací motor nebo elektrika? Takových otázek se nám nabízí spousta a pro každého z nás může být odpověď různá. Při koupi ojetého auta Vám rád pomůžu najít odpovědi i ten správný vůz právě pro Vás.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Objednávka služeb

Videoprůvodce koupí ojetiny