Nákup ojetiny s automatickou převodovkou

K tomuto příspěvku mne inspirovala jedna z prověrek posledních dní. Konkrétně šlo o Škodu Octavia II kombi Elegance s motorem 1,6TDI CR a automatickou převodovkou DSG a cca 150tis.km – poctivými, námi ověřenými. Mimochodem i přes kauzu „Dieselgate“ koncernu Volkswagen jsou dle mých zkušeností motory TDI CR od koncernu VW celkově povedené a poměrně spolehlivé i ve vyšších nájezdech. U prověřované Octavie DSG automaticka_prevodovka_DSGjsem při kontrole technického stavu zjistil drobné zaškubání mimo běžnou praxi při zařazení režimu „D“ a také při přeřazování z prvního na druhý převodový stupeň. Možnými příčinami tohoto „chování“ převodovky mohou být již hraničně opotřebené lamely spojek nebo vadná funkce ovládací mechatroniky převodovky. V každém případě by případná oprava stála min. 25tis.Kč, ale když se to nešikovně sejde, tak klidně i 40 – 50tis.Kč. Proto jsme i v tomto případě po dohodě s klienty vůz nechali být a budeme vybírat jiný, který bude mít v době nákupu všechny funkce automatické převodovky zcela v pořádku. Z praxe víme, že to možné je. Zajímavost: klienti si vůz den přede mnou projížděli a žádné abnormální chování převodovky nezaznamenali. Tohle je prostě jeden z těch případů, kdy bez pomoci odborníka běžný uživatel počínající závadu ještě často nepozná a po koupi by mohl nečekaně platit zbytečně vysoké peníze za následnou opravu auotmatické převodovky. Ještě potenciálně dražší opravy bývají u klasických automatů s hydrodynamickým měničem. I u nich se vždy velmi pečlivě soustředíme na jakékoliv náznaky nestandardního chování. Někdy to může být např. jen o zvukovém projevu, jako v jednom z dalších nedávných případů, u velmi pěkně vypadajícího Volva XC90 s nájezdem kolem 100tis.km to při přeřazování od převodovky „zasyčelo“. I když jsme nepřišli na to, co je přesně původem zvuků, dokázali jsme postupně s pomocí mechanika vyloučit jiný původ než automatickou převodovku. Nakonec nám bylo řečeno, že to tyto vozy mívají a že je to běžné. Nenechal jsem se zvyklat, protože XC90 a ojetých automobilů Volvo s automaty jsem prověřoval už mnoho desítek a jednoduše vím, že tam takový zvuk být nemá. A tak si při koupi ojetého auta s automatickou převodovkou všímejte jakékoliv abnormality při všech režimech jízdy i zvukového projevu. Nám se tento přístup dlouhodobě vyplácí a těší nás, že naši klienti s námi kupují „automaty“ poměrně často i s vyššími nájezdy km a po koupi spokojeně jezdí mnoho dalších km. A doporučení na závěr: při zkušební jízdě s ojetinou s automatem jezděte min. 40-60min. Vím, vypadá to jako hodně dlouho a prodejcům se to obvykle moc nelíbí (chápu to), ale až teprve po cca 40min jízdy se plně prohřeje celá převodovka a mohou se projevit vady, které předtím patrné nejsou – to jsou reálné zkušenosti z praxe! Přeji Vám příjemný, dle předpovědi již méně mrazivý víkend, než byly poslední dny.“

Zatím žádné komentáře.

Napsat komentář