Prověřili jsme šest Fordů Mustang. Jaké jsou naše dojmy?

Jeden den, jedno místo, 4x Ford Mustang GT a dvakrát Mustang Shelby. Dohromady skoro tři tisíce koní výkonu. Prožili jsme parádní den ve společnosti ohromného stáda ušlechtilých a rychlých koní.

Ufff, dosud ve mně doznívá ten bolestně sladký pocit, když v garáži zaprská motor 5.0 V8 s laděnými výfuky. Šlápnete na plyn, burácení se rozlehne všude kolem a máte pocit, že asi ohluchnete. A vůbec vám to nevadí. Jste v tu chvíli prostě šťastní. Prověřovali jsme už různá zajímavá a rychlá auta, například Porsche, Maserati i Lamborghini, ale kontrolovat najednou šest těchto krásných a taky zatraceně rychlých Muscle Cars najednou, byl velký zážitek. Ale zpátky na zem, dnes jsme tu jen pro našeho klienta, pro kterého jsme posuzovali stav všech šesti krasavců.

Ford Mustang GT 5,0 V8 má výkon okolo 450 koní. Jedna Shelby byla sériová a disponovala výkonem zhruba 650 koní. Vrcholem pak byla černá Shelby s motorem i podvozkem upraveným na verzi Super Snake. Tohle „super hádě“ je upravené na výkon skoro 800 koní, to už je prostě fakt mazec. Už když řídíte “obyčejný” Mustang GT, máte pocit, že větší zrychlení už těžko někdy zažijete. Pokud tedy zrovna nejste závodní jezdec nebo majitel autosalonu Ferrari. Akcelerace na všechny převodové stupně a zvukový doprovod jsou impozantní a poměrně návykový. Když se pak ale posadíte do Shelby a zarazíte plyn do podlahy, začnou se dít věci…  Všechno to tlačí, lechtá a brní, ale jinak než jste kdy poznali. Zažíváte zajímavou směs údivu, euforie, respektu, možná i strachu, protože je vám jasné, že jediná chyba v tomhle kalupu může mít velmi nepříjemné následky. Krotit tyhle nařachance není chvílemi úplně jednoduché. Když jedete takzvaně normálně, Mustang GT i Shelby se dá ovládat úplně běžně a chová se celkem přítulně. Když začnete využívat jejich výkonový potenciál, chvílemi se modlíte, abyste se strefili tam kam potřebujete. A taky abyste včas zastavili. Jakmile se rozjedete, cítíte, že tahle auta jsou rychlá a zároveň dost těžká. Do zatáček nejsou proto úplně hbitá a zastavovat se jim vlastně taky tak úplně moc nechce. Vždy když Ford Mustang GT řídím, musím se s ním nejdříve skamarádit, poznat ho. Každé auto je jiné, jedinečné. Když přijmu mírnou neohrabanost a těžkopádnost, užiju si s ním vždy spoustu zábavy i adrenalinu.

Zajímavé na těchto vozech také je, že si s nimi můžete hrát i doma, různě je upravovat a šlechtit „koníky“. Všechny námi prohlížené vozy měly např. upravované sání, téměř na každém byl jiný kardanový hřídel, jinak upravený a naladěný podvozek, zkrácené či vylepšené řazení a další detaily. Zkrátka hrát si s tímto autem můžete jak při jízdě, tak i doma v garáži. A jak dopadla námi prohlížená šestice vozů? Všechno to jsou moc pěkně a zachovalé kousky s relativně malými nájezdy, navíc nehavarované a bez technických vad. Novým majitelům budou jistě dobře sloužit a k tomu jim přinesou i spoustu zábavy.

 

Comments are closed.