Ohromná radost z nového úlovku – Audi A4 3.0TDi

Na tenhle kus náš klient už nějakou dobu číhal. Objevit na českém trhu cca 6-7 let staré Audi A4 v sedanu, s motorem 3,0 Tdi se stálým pohonem všech kol quattro a za přijatelnou cenu není moc jednoduché. Zrovna když píšu tento článek v lednu 2019 a zadal jsem si do jednoho z největších inzertních serverů v ČR tyto parametry, žádné takové auto tam jednoduše není! První sedan s tímto motorem je vůz z roku 2016 s cenovkou 699 tis. Kč. Proto jsme my i klient měli velkou radost, že se nákup povedl, když to byl jediný kousek tohoto modelu na trhu s cenovkou jen mírně nad 300 tis. Kč. Tuhle A4 prodával jeden z největších bazarů v ČR, takže jsme na prověrku jeli s tím, že je to prostě buď/anebo. Tak to bral i klient a vyplatilo se mu to.

Co že jsme tedy zjistili? Auto mělo v minulosti jen menší poškození vnějších dílů karoserie, které byly dobře opravené. Veškerá mechanika i elektronika bez chyb plně funkční. Motor ve svých 185 tis. km pracoval velmi dobře, jen s mírně zvýšenou hlučností vstřikovačů, zatím bez vlivu na jejich funkčnost. S dobrou naftou a aditivy má před sebou ještě určitě mnoho desítek tisíc km  bez potřeby dražších oprav. Dále mírně unikal olej pod víkem ventilů a stékal na výfukové potrubí, kde ulpíval a tvořil mazut typický pro tuto situaci – přetěsnění za několik tisíc Kč to vyřeší. Celkově byl ve skvělé kondici a s předpokladem ještě dlouho spolehlivě sloužit. Automat řadil přesně a jistě, ve sportovním režimu i pěkně zostra s typickým lehkým „nakopnutím“ při přeřazování. Co nás nadchlo je celkový dojem z jízdy s motorem 3,0 Tdi oproti mnohem rozšířenějším dvoulitrům. To se prostě nedá srovnat. Stejně jako se moc nedá srovnat pocit z pohonu všech kol quattro. Funguje skvěle a obvyklejší haldex u jiných koncernových vozů se ve srovnání s quattrem může jít podle nás doslova „zahrabat“. Zrovna k otestování těchto vlastností vozu nám při prověrce nahráli i podmínky, bylo lehce „nasmrkáno“, auto mělo letní pneu a do kontrolovaného prokluzu kol tak šlo poměrně snadno. A byla to opravdu zábava.

Zkrátka třílitrový diesel s pohonem všech kol nám při projížďce dopřál perfektní svezení a ranec zábavy. I s nájezdem 185 tisíc km je tenhle fešák ve špičkovém stavu a novému majiteli udělá jistě hodně radosti. Přejeme mnoho šťastných kilometrů.

 

Comments are closed.