Prověřil jsem Mazdu 6 z roku 2017 s nájezdem 153.000 km, po prvním majiteli a s pravidelným servisem ve značkovém servisu Mazda od začátku do konce. Zdánlivě tutovka, přesto neprošla! Proč?
Nejen zfušovaná oprava karoserie.
Věděli jsme, že na autě byla historicky opravovaná nějaká plechařina. Původně to měl být jeden bok. Při prohlídce se zjistilo, že byly dělané kompletně oba. Vše bylo zaznamenané a opravené ve značkovém servisu. Ok, to by tedy nemělo vadit. Při prvním prozkoumání mi to připadalo, že se sice nejedná o super kvalitní práci, nicméně ještě jsem auto nezavrhl.
Pohled zespodu můj názor změnil
Tohle není ok. Prahy zvlněné, nedobroušený podklad laku, nekvalitní a místy nedotažený nástřik barvy. Pro značkový servis ne moc dobrá vizitka. Posuďte sami podle fotek.
K tomu navíc technické vady.
Mazda 6 v benzínu s motorem 2,0i bývá takzvaným etalonem spolehlivosti. Jednou z obvyklých bolístek bývá potřeba dříve vyměnit spojku než u většiny jiných aut, Spojka se tady často mění už při nájezdech kolem 120 až 150tis. km. To potvrdil i tento kus, kde se nám líbilo, že měl krátce před prodejem spojku měněnou.
Co tedy bylo špatně?
Auto hlásilo chybu anti-kolizního systému SCBS (smart city brake support), na palubní desce se ukazovala teplota chladicí kapaliny 100°C, což není normální hodnota. Motor měl přitom teplotu kapaliny podle diagnostiky správně necelých 90°C. Dále se ozývaly klepavé zvuky od jednoho ze zadních kol.
To už jsme to odpískali.
V kombinaci se špatně provedenou opravu karoserie tohle auto prostě nedávalo smysl. Budeme tedy s klientem hledat dál a věřím, že jako vždy pěkné auto bez podobných vad objevíme.
Chcete předejít koupi ojetiny s podobnými problémy?
Objednejte si konzultaci nebo rovnou prověření ojetiny zde.