Ojetá dodávka? Pozor, může to být slušná past..

Aleš Zich

Aleš Zich

Ojeté dodávky vybírám pro své klienty poměrně často. Někdy je to zahradnická firma, jindy řemeslník, prostě typicky auta do podnikání. Touto dobou, tedy začátkem léta, obvykle vybírám i dodávky pro přestavbu na obytné auto.

A to je i příběh dnešní dodávky.

Zadání znělo – chceme větší dodávku v cenové relaci cca do 300 000 Kč, vhodnou pro jednoduchou přestavbu na obytné auto. Spolehlivou, servisně co nejméně náročnou a aby chvíli vydržela. Optimálně rok 2014 a mladší, najeto nějak přiměřeně 🙂

Je tohle vůbec realizovatelné?

Naštěstí v současné době celkem rozumně ještě ano, i když to většinou nese nějaké kompromisy.

Co jsme tedy pro klientky vybrali?

V této cenové relaci z toho obvykle nejlépe vychází Ford Tranzit. Je jich celkem slušný výběr na trhu, a i když mají své mouchy, na které se za chvíli podíváme, tak celkově dokáží obvykle fungovat spolehlivě a s rozumnými náklady na průběžný servis.

Možné alternativy

Renault Master – obvykle téměř netrpí na korozi. Nevýhoda je, že jich na trhu není nějak moc na výběr. Ani při tomto hledání se mi ve filtrech žádný zajímavý nezobrazil. Doporučuji ho však při hledání zahrnout.

Fiat Ducato / Peugeot Boxer/ Citroen Jumper – u francouzsko italské trojice je za mne jednou z nevýhod výrazně horší komfort odpružení. Často také starší kusy trpívají na korozi, loupe se jim lak a mají chatrnější zámky i celkově veškeré ovládání a prvky interiéru. Celkově je to ale také rozumně použitelná dodávka.

Na co si dát pozor, aby to nebyla totální past..?

Dodávky jsou z principu pracovní auta. Obvykle tedy hodně jezdí a s údržbou už to je velmi různé. Pro účely jako byl ten dnešní, tedy pro osobní použití a případnou přestavbu na obytné auto se obvykle vyplácí hledat v kategorii vícemístných dodávek.

Busíky s 9 místy většinou vozí více lidi, než náklad, takže mívají lépe zachovalý interiér. Často i lepší průběžnou údržbu, protože u auta, které rozváží například děti do školy, si nikdo nedovolí zanedbat technickou stránku vozu.

Kde vybírat?

Za důležité považuji i to, kde takové auto vyberete a koupíte. Skoro vždycky totiž bude na takovém autě ještě dost věcí k udělání či opravě. Proto rád chodím do bazarů či k prodejcům, kde se na taková auta specializují a případné problémy dokáží před prodejem odstranit. K tomu využívám mnoho let svých zkušeností z českého i německého trhu s ojetými auty.

Chcete mé zkušenosti využít pro výběr vozu také? Ozvěte se mi, kontakt zde.

Vybraný Ford Tranzit

Auto je z roku 2014, má najeto 311 000 km, má 9 míst, a je velmi pěkně zachovalé. Za cenu cca 230 000 Kč je to zajímavá koupě. Nebylo nikdy vážněji havarované, korozi má minimální, je obuté na pěkných celoročních pneumatikách, má zánovní brzdy, slušnou výbavu včetně tempomatu i klimatizace atd.

Co odhalila prověrka?

  • byla opravena typická místa koroze – provedeno slušným, průměrným způsobem, podle prohlídky nic většího = přijatelné.
  • nefunkční ovládání pravého zpětného zrcátka
  • Nefunkční klimatizace = je potřeba doplnění a kontrola
  • slabší baterie
  • je třeba kontrola a oprava elektronických chyb načítajících se na diagnostice (Esp, nahodile Egr ventil), možná to souvisí se slabší baterií
  • zkontrolovat a pořešit úniky oleje kolem olejové vany a prsou motoru
  • volant je natočený lehce do strany, auto ale jede rovně = srovnat volant a zkontrolovat geometrii

 

Tohle vše jsem pomohl domluvit, že vyřeší prodejce před prodejem vozu. A věřte, že si to ještě při přebírání vozu pečlivě zkontrolujeme..!

Tím klientky při nákupu ušetřily minimálně 20 až 30 000 Kč, které by bylo potřeba investovat do vozu po koupi. Současně jim to ušetří mnoho času i starostí..

Toto jsou výhody důkladné prověrky vozu před koupí a znalosti trhu.

Chcete si také ušetřit peníze i starosti po koupi ojetiny? Jsem tu i pro vás: kontakt zde

5 bodů, na co se zaměřit při koupi ojeté dodávky:

  1. vybírejte raději u prodejců, kteří mají zázemí a zkušenosti s prodejem dodávek, optimálně i dobré reference
  2. I vizuální stav vozu na začátku napoví, jestli se k autu někdo choval rozumně slušně, nebo naopak jako prase.. 🐖
  3. U dodávek starších cca 8 let se vždy zaměřte na korozi, zejména na lemy blatníků, prahy i zevnitř, podlaha vozu zespodu. Nezapomeňte ani na střechu a oblast kolem předního okna. Klempířské a lakýrnické opravy jsou dnes poměrně drahé.
  4. Otestujte důkladně všechny funkčnosti vozu, jako je stahování oken, topení a klimatizace, funkčnost všech zámků. Např. u zadních křídlových dveří je často některý nefunkční.
  5. Úniky oleje či jiných kapalin, vůle na nápravách, zhoršená funkce tlumičů, chyby na diagnostice, je toho prostě mnohem víc a tohle vše na takových autech může být a stát hodně peněz na opravách…

… a proto je tady bod č. 6) 🙂

Optimální je nechat se celým procesem výběru, prověření a nákupu ojetiny provést zkušeným odborníkem a ušetřit si peníze i nervy. Třeba tak, jako to udělaly moje klientky v tomto případě!

Svou komplexní službu výběru a prověření ojetého auta rád poskytnu i Vám: objednat nezávaznou konzultaci

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Videoprůvodce koupí ojetiny

Nezávazná objednávka služeb