Nákup kabrioletu MB SLK 200 kompressor na podzim.

Je vhodné kupovat kabriolet na podzim? Klidně, pořídíte ho nejspíš za lepší cenu než na jaře a s hardtopem s ním můžete klidně jezdit i v zimě, když budete chtít.

Asistence s nákupem jakéhokoliv kabrioletu je pro mě podobně příjemné osvěžení jako třeba nedávná prověrka Maserati GranTurismo. A za poslední dny se mi poštěstilo v relativně krátkém čase detailně technicky prověřit hned tři ojeté Mercedesy SLK 200 kompressor před koupí.

mb_slk_200_slozena_strecha

A proč kupovat kabriolet před zimou? Oba kupující reagovali na sezónní výrazné snížení prodejní ceny. Prodávající předpokládali, že pokud se auto neprodá teď, bude jim nejspíš ležet na skladě do jara příštího roku.

První dvě auta byla z let 2005 za podobnou cenu, jedno mělo najeto 50 tis.km a druhé 170 tis.km. Mým úkolem bylo porovnat jejich stav a pomoci kupujícímu se rozhodnout, které auto vybrat. Které myslíte, že to nakonec bylo? Čtěte dál a dozvíte se to. 🙂 Lahůdkou o pár dní později pak bylo „SLKáčko“ z roku 2012 s poctivým doloženým nájezdem 40 tis.km. Tady už dvě srovnatelná auta vedle sebe nestála, takže to bylo „buď koupit nebo nic“.

 

Jel jsem z prověrky Fordu Focus v Chomutově a občas si přes den přál, aby na prověrku Mercedesu SLK bylo počasí alespoň bez deště, když už byly místo modrého nebe celý den všude nade mnou šedivé mraky. Jenže když jsem přijel na prohlídku bílého SLK z roku 2005 s nájezdem cca 50 tis.km, lilo „jako z konve“. Nevadí, řekl jsem si, zajezdíme si se střechou, i tak to bude zajímavá a zábavná práce. Už první seznámení s motorovým prostorem mi ukázalo, že tohle auto mělo v minulosti větší opravu na přední část. No dobrá, řekli jsme si s klientem, auto projedeme, prohlédneme na zvedáku a uvidíme.

mb_slk_200_na_zvedaku

Motor nastartoval i zněl pěkně, vyrazili jsme tedy s prodejcem na zkušební jízdu. Při vyjíždění z bazaru, kde jsem musel manévrovat tam a zpátky mezi zaparkovanými auty jsem vnímal, že rozjezd automatické převodovky má poměrně velké zpoždění za sešlápnutím plynového pedálu. To není dle mých zkušeností v pořádku a bylo to tak i při zkušební jízdě. Bylo mi po pár kilometrech také jasné, že karoserie už nemá původní tuhost, protože střecha různě poklepávala a to u tohoto auta rozhodně dělat nemá. Když jsem ještě zjistil nefunkční tempomat, začínalo být zjevné, že tohle auto není v nejlepší kondici. Zajeli jsme na zvedák a po demontáži krycího plastu pod přední částí vozu bylo už úplně jasno. Auto bylo po havárii většího rozsahu, po které  byl zdeformovaný a prasklý přední pomocný nosný rám motoru a přední nápravy. Tohle auto tedy rozhodně nebyl vhodný kus ke koupi.

mb_slk_200_praskly_pomocny_ram

Už asi tušíte, že uvažované SLK číslo dvě, auto s najetými poctivými 170 tis.km nakonec „vyhrálo“. Sice jsem po otevření kapoty opět konstatoval opravu po havárii na přední část, ale vypadalo to, že oprava byla provedena kvalitně a navíc podle datumu výroby světel 2007 jsem viděl, že už je to dost stará záležitost. Nakonec jsme při procházení dokumentace k vozu, který byl až do 150 tis.km servisovaný výhradně v servisu Mercedes Benz našli i certifikát kvality opravy karoserie ze značkové opravny. Tak takovýto certifikát k 9 let staré opravě jsem za 16 let prověřování ojetých aut viděl poprvé. 🙂

mb_slk_2005_zepredu

Tenhle druhý a podle stavu km mnohem více ojetý Mercedes SLK fungoval celý bez jediné chybičky, při jízdě byl tichý bez jakýchkoliv rušivých zvuků, podvozek tuhý, reakce automatické převodovky okamžité tak jak jsem u automatů od Mercedesu zvyklý. Jeden drobný nedostatek jsme nakonec přeci jen našli. V systému klimatizace byl nízký tlak a nespínal tedy vůbec kompresor klimatizace. Po dohodě s prodejcem byla však klimatizace druhý den naplněna, otestována a plně funkční. A zkouška funkčnosti otevírání střechy? No byl to zajímavý pocit otevřít střechu, když prší, ale interiér tohoto vozu je i na takové podmínky přizpůsobený a protože zrovna nebylo kam zajet pod střechu, vyzkoušeli jsme to. Můžu říct, že v dešti bych s otevřenou střechou jezdit nezkoušel. Že bych byl mokrý já bych třeba i přijal, ale tomuhle krásnému autu bych to dělat nechtěl.

Klient si tohle pěkné auto tedy odvezl a věřím, že s ním bude ještě mnoho kilometrů spokojeně jezdit, od jara do podzimu určitě i často s modrým nebem nad hlavou.

Ani ne týden po této zkušenosti mi zvoní telefon a dostávám za úkol prověření stavu Mercedesu SLK 200 kompressor z roku 2012. Mimochodem z mého pohledu velmi krásné auto. Tentokrát neprší, takže po prvním otestování všech funkčností vozu a jízdního projevu stahujeme střechu a posledních cca 5 km zkušební jízdy absolvujeme v podvečerních 8°C s větrem ve vlasech. Paráááádááááááááááááá 🙂

mb_slk_200_2012_zepredu

Můžu říct, že s účinným topením, které Vám fouká teplý vzduch do kabiny i za krk z výdechu v sedačce bych i v tomhle počasí klidně s otevřenou střechou jezdil. Chtělo by to jen kšiltovku a hurá na výlet.

A co technický stav? Po poctivých 40 tis.km a pravidelném servisu v Mercedesu se tohle auto blížilo po všech stránkách stavu vozu nového. A vzhledem k tomu, že se jeho pořizovací cena po „lehkém ojetí“ přiblížila skoro třetině původní ceny nového, považuji to za velmi zajímavou koupi.

mb_slk_200_2012_interier

Pokud také uvažujete o koupi ojetého kabrioletu nebo jakéhokoliv jiného ojetého auta, nechte si ho detailně zkontrolovat jak technicky, tak z hlediska servisní historie a nájezdu, vyplatí se to. Třeba my to pro Vás rádi uděláme 🙂 Více informací najdete zde:

Prověřování vozidel

Příjemné podzimní ježdění se všemi auty včetně kabrioletů s „hardtopy“ i bez, a klidně s volným nebem nad hlavou kdykoliv to půjde Vám za Auto AZ Consulting přeje Aleš Zich.

Zatím žádné komentáře.

Napsat komentář