Jaké vybrat spolehlivé ojeté benzínové kombi v ceně do 120 tis.Kč?

Takovýto dotaz dostávám poměrně často. Ten poslední před pár dny mne inspiroval k napsání tohoto příspěvku, abyste si ho mohli přečíst všichni ti z vás, kteří nákup ojetého rodinného kombi v ceně do 120 tis.Kč řeší.

Začněme českou klasikou, tedy ojetou Škodou Fabia. Fabia může mít při kupní ceně do 120.000,-Kč velmi dobrý poměr vstupních parametrů při koupi, tedy stáří/nájezd/technický stav a zároveň potenciálně nízké náklady na údržbu a opravy v průběhu dalšího provozu. A to Fabia jak první, tak i druhé generace.

Škoda Fabia I kombi 1,4i

Zajímavé a také nejvíce ceněné jsou na trhu Fabie kombi první generace s motory 1,4i ( tedy v naší cenové kategorii roky výroby cca 2006-2008). Pěkné auto se dá vybrat v ceně zhruba do 100 tis.Kč. Občas se ještě objevují i kusy s nájezdy kolem 130 – 180 tis.km. Při dobré údržbě však není potřeba se u Škody Fabia bát ani vyšších nájezdů přes 200 tis.km. Při koupi však dobře zkontrolujte původnost karoserie z hlediska případných oprav po haváriích. Dále je u Fabie dobré překontrolovat funkčnost servořízení a celkový stav motoru. Jednou z možných, dráze opravitelných závad je vadné těsnění pod hlavou válců, které se obvykle projeví tlakováním do chladicí kapaliny. Oprava vychází obvykle kolem 10-15 tis.Kč, někdy i více. Před koupí je důležité prohlédnout celý chladicí okruh zda někde nedochází k úniku chladicí kapaliny vlivem tlakování motoru. Také je potřeba zhodnotit tlak v systému po úplném prohřátí motoru. To už chce zkušenějšího mechanika nebo odborníka. Kromě těchto občasných nástrah ale na jedničkové Škodě Fabia nehrozí příliš mnoho jiných dražších závad. Podvozek i většina ostatních částí vozu má poměrně vysokou životnost a ceny náhradních dílů jsou obvykle příjemně nízké.

Škoda Fabia II 1,2i 12V kombi

skoda_fabia_ii

V ceně do 120 tis.Kč je dle našich zkušeností dobrá volba i druhá generace Škody Fabia. Za tyto peníze se dá koupit pěkné auto z let cca 2008-2010. Zde bychom doporučili kromě motoru 1,4i, kterých je však v těchto cenách na trhu naprosté minimum motorizaci 1,2i 12V 51 kW. I když je to atmosférický tříválec, tak se docela povedl. Fabia II s ním má velmi slušnou dynamiku při příznivé spotřebě. Rozhodně s tímhle autem nebudete brzda provozu a i dálničních 130km/h zvládá bez větších potíží. Zároveň je i rozumně spolehlivý. Základním předpokladem jeho spolehlivosti je častá výměna oleje (optimálně max. po 15 tis.km a udržování jeho dostatečné hladiny v motoru). S takovýmito auty jezdí spokojeně již mnoho našich klientů.

Ford Focus II kombi 1,6i

Další zajímavý a potenciálně levný vůz na provoz při obvykle vysoké spolehlivosti je v cenové kategorii do 120 tis.Kč Ford Focus kombi 1,6i 74 kW.

ford_focus

Focus lze v ceně do 120 tis.Kč vybírat z ročníků výroby cca 2006/2007. Za tyto ceny se nabízejí auta s nájezdy kolem 200 tis.km, čehož se není potřeba bát. Jednou z výhod aut starších 8-10 let a s najetými více než 160 tis.km je, že už budou mít vyměněny rozvody motoru v obvyklé ceně za tento úkon cca 8-10 tis.Kč. Pro toho, kdo kupuje auto v této ceně to může být příjemnější než auto s o trochu nižším nájezdem a původními rozvody. Jejich výměnu maximálně po osmi letech doporučuji nepodceňovat. Pokud řemen praskne, zničí se obvykle celý motor, který jinak vydrží vysoké porce kilometrů, obvykle hodně nad 300 tis.km. Potřebuje k tomu v podstatě jen pravidelné výměny oleje, filtrů a svíček. Podvozky Focusů najezdí na originálních dílech často také kolem 200 tis.km i více. Při koupi staršího Fordu Focus je tedy dobré zhodnotit celkový stav gumových uložení přední i zadní nápravy a vědět, jaké potenciální investice Vás po koupi čekají. Focusy z těchto let (od 2006) už obvykle nemívají ani výraznější problémy s korozí podvozku jako jejich předchůdci, i když občas se u nich ještě objeví. I zde je tedy na místě podrobná kontrola ojetého auta zespodu a případně antikorozní ošetření zasažených míst na podvozku. Celkově je však spolehlivost a trvanlivost benzínových Fordů Focus až výjimečně vysoká v porovnání s pořizovacími cenami, za které se dají na trhu ojetin koupit.

Peugeot 307, Renault Mégane

V uvažované cenové kategorii do 120 tis.Kč bych do úvahy o zajímavém ojetém rodinném kombi zahrnul ještě Peugeot 307 1,4i/1,6i. Dá se koupit za srovnatelné peníze jako Focus, někdy i levněji a se spolehlivostí je na tom při vhodném výběru pěkného kusu také dobře. Další relativně levnou ojetinou na nákup je Renault Mégane kombi, který také umí s motory 1,4i/1,6i dobře posloužit. Vždy záleží na vašich preferencích při nákupu a pečlivém výběru konkrétního auta.

A co byste si vybrali Vy? Napište nám do diskuze pod tímto článkem nebo na Facebook. Těším se na Vaše pohledy.

6 komentářů na Jaké vybrat spolehlivé ojeté benzínové kombi v ceně do 120 tis.Kč?

  1. Tomáš Šplíchal 2.12.2016 at 1:27 #

    Renault Thalia. Sice je to jednoduché auto někomu se nelíbí ten tvar ale spolehlivé. Najeto 80 000 Km bez žádné poruchy ( když nepočítám pravidelnou údržbu – olej, filtry, brzy a rozvody po 70 000). Není to sice žádný luxus ani žihadlo silnic ale doveze mě za levno z bodu A do bodu B. Dokonce v pohodě zvládne i delší trasy vyzkoušeno (Brno – Krakow (PL), Brno – Bibione (IT) )

    • Aleš Zich 2.12.2016 at 8:53 #

      Dobrý den, díky za Vaši zkušenost. Renault Thalia je skutečně jednoduché a převážně spolehlivé auto. Pro toho komu velikost Thalie stačí mohu klidně doporučit. Renault podle mě menší benzinová auta umí udělat dobře. U Renaultu Megane mě kolikrát překvapí jak je auto živé i s motorem 1,4i. Jen za sebe Renault Thalia neřadím do kategorie rodinných kombi. V sestavě 2+2 už mám raději velikost nižší střední třídy, tedy min. Meganu kombi, Focusu kombi apod.

  2. Anonym 30.11.2016 at 7:05 #

    BMW E39 528IAT, za 120 tisíc se koupí krásné auto pohodlné,sice bumbá ale to svezení za to stojí 😀

    • Aleš Zich 30.11.2016 at 12:00 #

      Dobrý den, svezení je s tímhle BMW velmi zajímavé, ale najít dnes pěkný kus už dá docela práci a i když se najde, podle mne je to spíše auto pro nadšence, kterému nevadí průběžné vyšší investice do oprav a údržby. Běžný uživatel „rodinného kombi“ si BMW 528i podle mne nekoupí 🙂

  3. David 17.11.2016 at 20:21 #

    Mám cca 2 měsíce Forda Focuse II (2009) a mohu vřele doporučit. Klasické benzínové motory 1,6 (74 kw) mají skvělý výkon a podvozek se Fordu u tohoto auta taky hodně povedl – jízdní vlastnosti Focuse jsou snad nejlepší ve své třídě. Jediným (pro mě zanedbatelným) negativem je větší hlučnost motoru při dálničních rychlostech. Jinak s výběrem mi pomohli v AZ Consulting, takže maximální spokojenost:)

    • Aleš Zich 30.11.2016 at 12:02 #

      Dobrý den, díky za příspěvek a jsem rád, že jste se společně s námi vybraným a před koupí zkontrolovaným Focusem spokojený.

Napsat komentář