Důkladně jsme proklepli ojeté Volvo XC60

XC60 je zajímavé, poměrně luxusní SUV, které se pomalu dostává na cenu běžných aut nižší střední třídy. Není tomu tak dlouho, co nebylo téměř možné objevit pěknou XC60 pod 400 tis. Kč. Dnes se slušné kusy už dostávají na ceny mezi 300 – 350 tis. Kč. Samozřejmě lze zakoupit XC60 i pod 300 tis. Kč, ale málokdy s nájezdem nižším než 200 – 300 tis. km. I mezi těmito kusy by se mohlo dát vybrat použitelné auto, ale bude to už výrazně obtížnější. Volvo XC60 není už tak robustně stavěné jako třeba původní XC90, ale stále je to velmi poctivě udělané auto.

V těchto dnech jsme například prověřili XC60 s motorem D5 154 kW (tedy optimální motorizace, příjemný 5ti válec od Volva), s manuální převodovkou (automat se do tohoto vozu velmi hodí, ale pokud hledáte potenciálně co nejnižší riziko dražších oprav, manuální převodovka je rozhodně dobrou volbou) z roku 2011, v plné výbavě Summum. Z našeho pohledu je to jedna z nejpříjemnějších konfigurací tohoto vozu. Auto mělo deklarovaný nájezd 188 tis. km a stálo jen velmi lehce přes 300 tis. Kč. Už jsme sice viděli hezčí vozy s podobným nájezdem, ale tento kus je ve stavu, který bychom definovali jako „slušný průměr“ a věříme, že má potenciál ještě delší dobu dobře sloužit.

Auto mělo několik povrchových oprav laku, ale neprošlo žádnou větší havárií. Celkově funguje bez větších zádrhelů. Výhledově ovšem bude potřeba počítat s výměnou tlumičů pérování, cenově tato akce vychází při výměně všech čtyř i s prací cca na 20 tis. Kč (při použití běžných druhovýrobních dílů a výměnou v neznačkovém servisu). Objevili jsme dále naprasklou manžetu jedné hnací poloosy, ale kloub byl v pořádku, takže oprava kolem 1 tis. Kč. Dále byla podivně utěsněná výpustná zátka olejové vany, proto jsme upozornili na možné potíže při další výměně oleje – v nejhorším případě s možností potřeby výměny olejové vany. Při akceleraci byly mírně hlučnější vstřikovače nafty, ale podle jejich celkového projevu a naší kontroly by mělo stačit jejich pročištění čisticím přípravkem a výměna palivového filtru. Jeho výměna už proběhla a projev se zlepšil. Ale protože vždy upozorňujeme naše klienty i na nejhorší možný scénář, i zde jsme raději před koupí vyslovili názor, že v krajním případě by mohlo být potřeba výhledově vyčistit, repasovat, opravit nebo vyměnit vstřikovače nafty. Takový servisní zásah pak obvykle stojí něco mezi 20 – 60 tis. Kč podle toho, kde je prováděn a co je skutečně potřeba udělat. U tohoto vozu je to skutečně spíše teoretická možnost a na 90 % věříme, že to nebude potřeba.

Máte také chuť si koupit kvalitní luxusně vypadající SUV za cenu běžného kombi střední třídy? Volvo XC60 je dle našich zkušeností zajímavou možností. Co byste si vybrali vy?

ptr

ptr

ptr

ptr

ptr

ptr

ptr

Comments are closed.